Lionsclub Utrecht Domstad is aangesloten bij de internationale Lionsorganisatie en stelt zich o.a. als doel om projecten in de regio Utrecht te ondersteunen.

Volgens het Lionsmotto ‘we serve’ willen wij zo mensen meer mogelijkheden bieden voor ontwikkeling of helpen met herstel na ziekte. Zo droegen de gezamenlijke Utrechtse Lionsclubs en Leoclub Ultrajectum met de opbrengst van de jaarlijkse boekenbeurs bij in de kosten van:

• een multimediaplafond voor het Wilhelmina Kinderziekenhuis

• een tillift voor het Hospice Heuvelrug

• het opknappen van twaalf kamers in de jongerenopvang van Stichting Singelzicht en de aanschaf van twee hoog-laag stoelen en twintig stoelen type Toulouse voor Hospice Demeter

Wij komen twee keer per maand in Utrecht bij elkaar: een maal voor een borrel, gevolgd door een gezamenlijke maaltijd en een korte vergadering; een maal voor een activiteit zoals een excursie, een spreker of een borrel bij een clublid thuis

Wereldwijd zijn er meer dan 1 miljoen mensen lid van een Lionsclub, waarvan ruim 10.000 in Nederland.

Lionsclub Utrecht Domstad is bedoeld voor mannelijke leden, Lionsclub Utrecht Host is gemengd en Lionsclub Utrecht Kromme Rijn is er voor vrouwelijke leden.

Nieuwsgierig geworden en spreekt het je aan om je in te zetten voor een zwakkere medemens? Aarzel dan niet en stuur nu een mail voor uitgebreidere informatie of een kennismaking naar onze secretaris Felipe Salve. secretarislcutrdomstad1011@gmail.com